zondag 2 augustus 2015

St. Augustine

Wat gaan we vandaag doen Angeel? Jeetje alweer ik?! JA! Dit is jou vakantie dus mag jij het zeggen. Nou ik weet het echt niet, het is zondag dus waarschijnlijk is het overal hartstikke druk... We ontbijten lekker thuis en ik verzin er op los....naar Daytona?....Hmmm nee daar zouden we dinsdag heen gaan, naar een sho......... NEE! NEE! NEE! Oke geen geshop dus. Nou een park ook niet want daar kan je nu over de hoofden lopen. Zullen we anders naar St. Augustine rijden?
Hmmm....wat is dat nou weer? Nou dat had ik ergens gelezen, dat schijnt 1 van de oudste overgebleven stadje van Amerika te zijn. Ik heb verder ook geen idee, ben dr nog nooit geweest.
En hoe ver is dat rijden dan??? Ik zie op de computer staan ruim 2 uur van Orlando vandaan...OEII....! Dit moet ik even tactische aanpakken. Het is ongeveer 1,5 uur, kijk dat klinkt toch veel beter dan 2 uur en 10 minuten :)
Nou oke...dan gaan we daar heen. Als ik de navigatie aanzet ziet Mies de 2 uur en 10 minuten staan. ZOOOOOOO!!!  Jij zei 1,5 uur!! Jaaaaaaaa ongeveer zei ik he :) Zo hop stukje file en daarna lekker door kunnen rijden. Wat is dat dan precies, dat stadje? Ja weet ik ook niet hoor, denk wel dat het leuk is. (dit hoop ik met heel mijn hebben en houden, want als er na 2 uur en 10 min. rijden geen zak aan is dan weten we precies wie dr schuld dat is he?!) We rijden het stadje en parkeren, uit ons zelf  AAN HET BEGIN VAN DE TOUR!! En nee, er stond nergens een bordje... Begin Tour, duss......!
We lopen naar de kassa en vragen wat de keuzes zijn....Die zijn er dus heel veel, maar omdat we er alleen vandaag  zijn adviseert die kaartjes meneer ons de "classic tour".  Dat houd in, onbeperkt met het treintje mee incl. een tour van 1,5 uur, een tour door the Old Jail and the Oldest Store.
We begonnen met de Old Jail tour, dit is de gevangenis in de originele staat. Mellody vond het best wel indrukwekkend  en die heb ik maar even gedragen, de gevangenis was ook best onprettig zeg maar, de originele galg ....die zag er ook niet echt gezellig uit. Het was moeilijk voor te stellen dat hier echte mensen zaten opgesloten en waren geëxecuteerd.
 Na deze indrukwekkende tour hebben we the Oldest Store tour gedaan, nou hier kon Mies met mij met een gerust hart naar binnen, alles was er binnen stond kwam zo uit de tv serie Little House on the Prairie.  Dus helaas niks bruikbaars kunnen kopen, maar wel heel erg leuk om gezien te hebben.
Daarna het treintje in.....Nice, so far so good! Hier scoor ik punten mee :)
Het treintje rijd langs alle hoogtepunten van het stadje, het hele oude schooltje, de eeuwen oude begraafplaats ...ieuwwwww spooky! En de Fountain of Youth....die helaas al gesloten was, ik hoor jullie denken....Dat heb jij toch helemaal niet nodig Angeel? Neejjj hehe.... voor Mies wilde ik ff kijken ;)
We gaan verder naar het centrum...wat ziet het er hier gezellig uit. Kleine smalle straatjes met allemaal terrasjes met live muziek en kleine boetiekjes. We besluiten om hier uit te stappen en het centrum te bekijken, helaas hebben we maar 1 uur omdat we vrij laat zijn vertrokken (omdat we geen idee hadden hoe leuk het hier is) rijd het laatste treintje al over 1 uur terug.  Met een snelle vaart lopen we het centrum door, HIER MOET IK GEWOON NOG EEN KEER NAAR TERUG!!
Er zijn leuke kleine boetiekjes met aparte spulletjes zo  is er een popcorn winkel waar ze maar liefst 250 verschillende smaken popcorn verkopen. We nemen een ijsje en moeten helaas al weer terug naar het treintje toe. Hier rijden we nog een uur mee verder, en zien NOG MEER leuke dingen. Zo zijn er tientallen mooie kerken waar ik op zn minst er 1 van binnen gezien moet  hebben, het piraten-museum waar Jack Sparrow een filmopname heeft gemaakt, de prachtige haven met een heel groot Fort ervoor, de oude Grave Yards, alllleeeeee boetiekjes die ik met pijn  in mijn hart voorbij moest lopen ennnn last but not least, Ik moet  hier nog gezellig op een terras  zitten met live muziek.
Er zijn s 'avonds hier Ghost & Gravestones Tours, dan ga je als het donker is de Old Jail in en zijn er acteurs ook ga je naar de oude Grave Yards....Mies en Mitchell hadden dit graag willen doen, maar dan wordt het veel te laat voor Mellody en moeten we in het donker terug rijden...en dat is bij ons geen goed plan ;)
We hebben een super dag gehad in St. Augustine, dit had ik veel eerder moeten weten, dan waren we niet zo laat vertrokken. We vonden het zo leuk dat als we deze vakantie nog een dag over hebben, we zeker terug gaan!! Ik heb er wel steeds op geattendeerd dat deze dag mede mogelijk is gemaakt door MIJN BRILJANTE IDEE!!! Tjaa... als het een kl*te dag was geweest had ik het ook 63x moeten horen. :)
We rijden terug en eten om de hoek bij Cracker Barrel, als we thuis aankomen zien we dat onze familie weer compleet is , Danny en Mika zijn veilig terug uit the Keys.
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plaats zeg daar moet je zeker nog een x naartoe, erg gevarieerd, ha ha goed gedaan Annie ... Tuurlijk was het een goed idee hallloooo je hebt toch alleen maar goede ideeën ha ha, leuk dat Danny en Mikka er weer zijn dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er idd heel gezellig uit. En een popcornwinkel, daar moeten wij ook heen! Kan me voorstellen dat de kinderen de gevangenis best wel een beetje freaky vonden, is toch allemaal heel echt en spannend. Keep up with the goeie ideeen!

    BeantwoordenVerwijderen